Asiakaskokemuksella on suora vaikutus liiketoiminnan tuloksellisuuteen. Lue, miksi asiakaskokemus ja tietoturva kuuluvat erottamattomasti yhteen.
Asiakaskokemus on kriittinen kilpailutekijä. Tyytyväiset asiakkaat ovat sitoutuneempia, käyttävät palveluasi enemmän, ostavat lisää ja suosittelevat palveluasi myös muille.
Koska suuri osa asiakaskokemuksesta tapahtuu nykypäivänä digitaalisessa maailmassa, tietoturva ja asiakaskokemus liittyvät olennaisesti yhteen. Mutta heikentääkö tietoturva palvelujen käytettävyyttä?
Vahva tietoturva, heikko asiakaskokemus?
Monella on mielikuva, että turvallinen kirjautuminen digitaalisiin palveluihin tarkoittaa monimutkaisuutta, mutta vahva tietoturva ja ensiluokkainen asiakaskokemus eivät ole keskenään ristiriitaisia tavoitteita.
Turvallisuus ei automaattisesti tarkoita sitä, että asioista tulee käyttäjän näkökulmasta vaikeampia. Rekisteröityminen ja kirjautuminen voivat olla samaan aikaan sujuvia ja turvallisia, jos käytössä on oikeanlaiset työkalut.
Turvallinen asiakaskokemus suojelee myös yrityksen mainetta
Asiakkaat ovat tänä päivänä hyvin perillä tietosuoja-asioista ja arvostavat sitä, että yritykset pitävät huolen keräämistään henkilötiedoista. Jos digitaaliset palvelut eivät herätä luottamusta, asiakas tuskin haluaa rekisteröityä ja antaa tietojaan palveluun.
Kynnys vaihtaa palvelua on matala, ja tyytymättömät asiakkaat siirtyvät nopeasti kilpailijalle. Negatiivinen palaute leviää somessa erittäin nopeasti, ja suosituksilla on suuri vaikutus ostopäätöksiin. Sujuva ja turvallinen kirjautuminen palveluihin suojaa yrityksen brändiä ja tukee liiketoiminnan kasvua ja jatkuvuutta.
Miten asiakasidentiteettien hallinta eli CIAM parantaa asiakaskokemusta?
Ratkaisu turvalliseen asiakaskokemukseen on keskitetty asiakasidentiteettien hallinta, Customer Identity and Access Management eli CIAM. CIAM tekee kirjautumisesta palveluihisi yhtenäisen ja turvallisen.
CIAMin avulla voit toteuttaa tunnistautumisen joustavasti, sillä ratkaisu tukee useita tunnistautumistapoja. Mahdollisuus valita tunnistautumistapa vahvistaa positiivista käyttökokemusta asiakkaillesi. Lisäksi modernit salasanattomat tunnistustavat ovat turvallisempia kuin käyttäjätunnus ja salasana -yhdistelmät. Ne ovat myös käyttäjälle helpompia, kun ei ole salasanoja hallittavaksi tai muistettavaksi.
Voit tarjota vahvat tunnistustavat ja nopeuttaa rekisteröitymistä palveluihisi keräämällä asiakkaan tiedot vaiheittain. Asiakkaan näkökulmasta palvelujen käyttö selkeytyy, mikä lisää palvelujesi houkuttelevuutta ja luottamusta niitä kohtaan.
Kysy meiltä CIAM-ratkaisuista yrityksille
Keskitetty CIAM-ratkaisu on panostus liiketoiminnan jatkuvuuteen. Sen avulla säästät myös omaa aikaasi erilaisten kirjautumisratkaisujen ylläpidosta ja hallinnasta.
Kun hankit ratkaisun SaaS-palveluna, se on helposti liitettävissä kaikkiin sovelluksiin ilman asennuksia tai konfiguraatioita.
Meillä on pitkä kokemus johtavien brändien CIAM-toteutuksista eri teknologioilla. Tällä osaamisella varmistamme tarpeisiinne parhaan lopputuloksen ja sopivan tasapainon käyttökokemuksen ja tietoturvan välille. Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää.